GY.I.K.

Leggyakrabban előforduló kérdések

Ha nem találja meg, amit keres akkor vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeinken keresztül, ahol felkészült szakemberek várják megkeresését!

Igen, lehetséges.

Egyszerűen kicserélhető a redőnypalástot alkotó lécek bármelyike, vagy akár teljes léc csere is lehetséges.

Megakadnak a lécek akkor ha oldalirányba el lehet mozdulva a léc, ilyenkor kézzel kell beleigazgatni a lefutóba a léceket.

Nem javasoljuk.

Az automatában egy nagyon erős rugó van feltekerve, ami szétszedés esetén szétugorhat, és komoly sérüléseket is okozhat. Szétszedés után sem garantált a javíthatóság. Cseréjét javasoljuk, kedvező áron megtalálja a redőnyÁRUHÁZ.hu webáruházában.

A redőny leengedett állapotban van és elszakad a gurtni: ha van rá lehetőség a zárólécet ki kell venni és felcsévélni akár kézzel a tokba az összes lécet. Meg kell keresni a tárcsán a gurtni végét és kihúzni, majd az újat a lyukon keresztül átfűzni belülről, át a tárcsán és egy csomót kötve a végére szorosra húzni. Mielőtt visszaengedjük a léceket a lábba, a tárcsára egy fordulat gurtnit kell csévélni megfogjuk a léceket amelyek benne vannak a tokba, és felülről lefelé egy „kanyart” forgatunk, míg az alsó léc előbukkan, ezután már csak bele kell vezetni a léceket a lábba. Előfordulhat, hogy a lécek oldalirányba elcsúszkálnak, ilyenkor kézzel szépen be kell igazgatni a helyére.

A másik lehetőség, hogy a tengelyt szabaddá tegyük, a legfelső lécet le kell csavarozni vagy a feltolásgátlót kiakasztani a tengelyből, a lécek közben leengedve a lábban vannak, és így befűzni az új gurtnit. Ebben az esetben ne felejtsünk el kellő mennyiségű gurtnit csévélni a tárcsára mielőtt visszacsavarozzuk a léceket a tengelyre, mert akkor nem lehet felhúzni a redőnyt.

Külső alumínium tokos redőnynél található a tok alsó részén egy szerelőnyílás, amelyet levéve hozzáférünk a tengelyhez, úgy, hogy a feltolásgátlókat kiakasztjuk a tengelyből. A tengelyt ki kell venni, a két végén található egy tárcsa és egy dugó. Valamelyik csavarral esetleg popszegeccsel rögzítve van a tengelyhez. Ezt ki kell fúrni vagy a csavart kivenni, és így beljebb lehet tolni valamelyik véget a tengelyhez. Ekkor már lesz annyi hely, hogy a tengelyt valamelyest ki lehet fordítani, és az új gurtnit belefűzni. A tárcsára ebben az esetben is szükséges rácsévélni a lécvisszaakasztás előtt egy bizonyos mennyiségű gurtnit. Ezt úgy lehet kiszámolni, hogy vesszük az ablak magasságát, megszorozzuk 2-vel és hagyunk rá még 24-40cmt. Pl: 150 cm magas ablaknál 150+150+30=330 cm gurtni kell. (Inkább legyen egy kicsit hosszabb, elfér az automatában.) A gurtni egyik végét átfűztük a lyukon és a tárcsán is addig csévéljük a tárcsára a gurtnit, míg az ablakon belül kb: párkányig nem ér a gurtni. Ennyi mennyiségnél tökéletesen fel lehet húzni, leengedéskor pedig szépen összezáródnak a lécek.

Meg kell nézni a gurtnit a tárcsán, hogy hogyan fut (ha látszik), mert valószínűleg a tárcsa mellé szaladt a gurtni, ezért nem működik. Ennek javításához a redőnytokba kézzel kell felcsévélni a léceket (belülről a tetejénél megfogjuk a léceket és felcsévéljük amennyire csak tudjuk, közben húzzuk a gurtnit. Előtte érdemes levenni az ütközőket, hogyha szükséges teljesen bele lehessen tekerni a tokba, és így könnyebben hozzáférünk a tárcsához, hogy helyére rakjuk a gurtnit. Ha ez a probléma sűrűn előfordul, akkor valószínűleg nem megfelelően lett kifúrva a lyuk, (nem pont a tárcsával szemben van) így bővíteni kell a lyukon, ahol bejön a gurtni.

A régi redőny levétele: Az utolsó lécet kivesszük, vagy az ütközőket levesszük, majd felhúzzuk a belső tokba. Az ablakon kívüli vasrészt (ha cserélni akarja) lefeszítjük és kihúzzuk a tokból. A bent lévő tokból egyben ki tudjuk emelni a régi redőnyt. A fatengelyt kicseréljük fémtengelyre, ehhez való csapágyas tárcsára és dugóra van szükség, valamint ezeket felfogató 2 db tengelyrögzítő profilra is. A már meglévő lyukon bevezetjük a gurtnit, és felcsévéljük nagy részét a tárcsára ( az ablakon belül a gurtni vége kb a párkányig érjen). A feltekercselt lécet felülről bevezetjük, kézzel a léceket beigazgatjuk a lefutókba, míg teljesen össze nem zárnak a lécek. Ezután a legfelső lécet a fémtengelyre csavarozzuk ügyelve arra, hogy egyenesen fusson. Az utolsó lécre kupakos ütközőt csavarozunk, hogy ne lehessen túlhúzni a redőnyünket. A keskeny lefutót hozzácsavarozzuk az ablakunkhoz, tükörgombbal rögzítjük. A léc szélességét úgy tudjuk meghatározni, hogy vesszük az ablak káva szélességét, és levonunk a teljes szélességből 6,5 cm-t, ekkora széles lesz a léc, amely a keskeny lábba fog futni. Ha a vas”lábat” nem szeretnénk lecserélni, akkor a már meglévő régi léc szélességét kell megmérni.

Szükséges alkatrészek ablakonként:
– 40-es fémtengely
– Csapágyas tárcsa szett
– 2 db tengelyrögzítő profil
– Gurtni
– Gurtni bevezető 1 db
– Automata 1 db
– Keskeny láb 2 db
– Keskeny lábbevezető 1 pár
– Maxi léc 5,5 cm-es

Akadozva tudja húzni a redőnyt, vagy nem is működik rendesen, elképzelhető, hogy a redőnylábba való lábbevezető ki van esve vagy eltört. Ennek cseréjére le kell csavarozni a lábakat a redőnyről, majd beletenni az új bevezetőt és vissza is lehet rakni. (a kicsúszás ellen meg szoktuk csavarozni a bevezetőt a lábhoz).

Redőnytokba integrált rolós szúnyogháló, ami egy redőny és egy függőleges mozgatású rolós szúnyogháló ötvözete. Praktikus megoldás, ha nyílászárónkon mindkét terméket együtt szeretnénk alkalmazni. A háló és a redőny, természetesen, egymástól függetlenül kezelhető.

Az egyik legfontosabb szerepet tölti be redőnyünk működésében, mivel ez viseli a legnagyobb terhet, ennek segítségével csévélődnek fel a lécek. A műanyag tengely esetében előfordulhat, hogy deformálódik, könnyebben elhasználódik mint a fémtengely, amely mindig megőrzi merevségét, stabilitását. Mindkét vége csapággyal van ellátva, ami jóval megkönnyíti még a súlyosabb redőnyök működését is.

A szerepe a zajcsillapítás illetve a jobb szigetelés biztosítása. A redőnyünk működtetése közben fellépő zajokat csillapítja, kombi redőnyökbe a szúnyogháló megvezetését kefe biztosítja, ami segít a bogarak távoltartásában is.

A redőnypalást legutolsó, legalsó léce a záróléc. Több fajtája is létezik, műanyag záróléc műanyag vagy fém betéttel, fém illetve alumínium záróléc. Egyfajta tartást, merevítést ad a palástnak, hogy jobban ellenálljon az időjárás viszontagságainak, ne engedje kifordulni a léceket a lefutókból.

Hagyományos típus:
– tengely: műanyag
– lefutó: mindkét végén fémtüske
– záróléc
– tokvég: vasvéges

Új típus:
– tengely: fém
– tengely felfogatás: mindkét végén csapágy
– lefutó: keskeny műanyag, gumibetétes
– záróléc: alumínium
– tokvég: alumínium

Egy olyan külső tokos redőny, aminek a tok része egy vakolathordozó réteggel és egy vakoló éllel van ellátva, aminek köszönhetően esztétikusabb megjelenést kölcsönöz, mivel a redőnytokot teljes mértékben el tudjuk tüntetni.

Mi maximum 160 cm szélességig javasoljuk a műanyag típusú redőnyt, mert eddig még ellenáll az időjárás viszontagságainak, efelett mindenképpen meg kell osztani a redőnyt vagy pedig az alumínium redőny ajánljuk, ami anyagának köszönhetően nagyobb stabilitást biztosít.

A szállítási költség minden esetben a vevőt terheli. Azért választjuk általában a Postát, mivel eddig a legtöbb csomagot ők juttatták el a vevőhöz, nem volt még soha probléma a kézbesítéssel valamint a Posta a leggazdaságosabb csomagküldő, így pénzt takarítunk meg a megrendelőnek. A kisebb csomagokat ún. bélelt borítékban szoktuk küldeni, a nagyobbakat kartondobozba csomagolva.